كارشناس نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشكي شهرستان يزد از معدوم سازی 500 کیلو گرم فراورده های غيربهداشتي و حرام از فروشندگان دوره گرد خبر داد.

یزدفردا :كارشناس نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشكي شهرستان يزد  از معدوم سازی 500 کیلو گرم فراورده های غيربهداشتي و حرام از فروشندگان دوره گرد خبر داد.

مهندس جبار ملکی در این باره اظهار داشت: اين ماهي ها به نام گربه ماهي و بدون پولك و داراي سبيل بلند بوده که از ديگر ماهيان متمايز کرده و سمي مي باشد. محل اصلي زندگي آن در اقيانوس هند – مجمع الجزاير مالاريا و پراكنش آن در سراسر سواحل شمالي درياي عمان و بخش شرقي خليج فارس تا بوشهر مي باشد. اين ماهي با اندازه متوسط در آبهاي نزديك بستر سطح دريا در درياهاي گرمسيري و نيمه گرمسيري تقريبا در تمام دنيا پراكنده است. صيد اين ماهي در ايران در فصل بهار در مناطق جنوبي و بندري افزايش پيدا مي كند.

وی در ادامه اضافه كرد: در پي بازرسي هاي متعدد از سطح شهر مقدار 500 كيلوگرم از گربه ماهي ضبط و پس از طي مراحل قانوني معدوم گرديد و خاطی نیز به مراجع قضایی معرفی گردید.

اين گونه ماهي ها از نظرشرعي و فتواي مراجع تقليد حرام بوده و به دليل اينكه افراد دوره گرد فاقد مكان ثابت وهرگونه مجوز بهداشتي وسردخانه اي مناسب جهت حمل و نگهداري انواع ماهي مي باشند،‌ خريد اين گونه ماهي ها مي تواند باعث مسموميت وحتي در موارد شديد باعث مرگ افراد گردد.

مهندس ملکی از همشهریان خواست از خريد هر نوع ماهي از فروشندگان دوره گرد خوداري گردد و براي اطمينان بيشتر از فروشگاه هاي مرغ وماهی كه داراي مجوز بهداشتي، پروانه كسب و تحت نظارت دامپزشكي هستند خريداري گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا